Firma INTAP jest producentem wysokiej jakości foteli przeznaczonych do autobusów, mikrobusów oraz pojazdów specjalnych (pogotowia, policja,straż pożarna).
Zaczęliśmy w 1980 roku i krok po kroku rozwijaliśmy się i nadal jest to naszym celem. Chcemy udoskonalać się w każdym aspekcie naszej działalności, tak by nasze fotele samochodowe: autobusowe, do mikrobusów oraz do pojazdów specjalnych np. karetek pogotowia; spełniały oczekiwania użytkowników.
Biorąc pod uwagę ogromne znaczenie działań zmierzających do poprawy naszego klimatu przystąpiliśmy do projektu BIOMOTIVE.
Celem tego projektu jest na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych oraz ułatwienie recyklingu elementów wykonanych z poliuretanu.
W ramach akcji „Tygrysy lubią kryzysy” otrzymaliśmy tytuł TYGRYS KRYZYSU 2020.
Tytuł przyznawany jest firmom, dla których kryzys jest okazją do wdrożenia kreatywnych zmian, które zapewnią wzmocnienie biznesu.
Otrzymaliśmy wyróżnieni w rankingu magazynu Forbes „Diamenty Forbesa 2019” w kategorii firm o poziomie przychodów od 50 mln do 250 ml złotych w województwie łódzkim.
Przystąpiliśmy do Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.
Otrzymaliśmy wyróżnienia „Gazela Biznesu” i „Puls Biznesu”
Zostaliśmy wyróżnieni nagrodą „LODOŁAMACZE” – jest to KONKURS DLA PRACODAWCÓW WRAŻLIWYCH SPOŁECZNIE.
Zaprezentowaliśmy dwie nowe rodziny fotele „NOVIS” i „VERIS”. Dzięki tym produktom mogliśmy zacząć współpracę z wieloma nowymi klientami.
Następnym krokiem była rodzina foteli o nazwie TAXI, która została zaprezentowana w 2010 roku.
Kolejne lata przynosiły nowe rozwiązania oraz nowe potrzeby użytkowników. W ten oto sposób w roku 2008 powstała nowa rodzina foteli – „AMBIS” i „MEDIS”.
Powstał fotel „EKOLIDER”, który cieszy się powodzeniem do dnia dzisiejszego u wielu klientów.
W firmie powstał dział B+R, dzięki któremu na rynek wprowadziliśmy fotele: „KAPITAN M1”, „KARETKA M1” oraz „ERGOBUS”
Firma została wyróżniona przez Prezydenta Miasta Łodzi w „ŁÓDŹ PROPONUJE 2000”, dla najlepszych wyrobów produkowanych w mieści Łodzi.
Wprowadziliśmy nową linię foteli autobusowych o nazwie „BUS” oraz do mikrobusów o nazwie „KADET”.
Siedzenie „KADET” pozwoliło zapoczątkować współpracę z Ford Distribution (obecnie Ford Polska).
Rok następny zaowocował współpracą z Fabryką Samochodów Ciężarowych z siedzibą w Lublinie (późniejsze Daewoo Motor Polska). W ten sposób, zostaliśmy dostawcą foteli do autobusów budowanych na bazie pojazdów „Lublin”.
W tym samym roku, została zakupiona nieruchomość położona w pod łódzkiej wsi Bukowiec, gdzie siedziba znajduje się do dnia dzisiejszego.
Jednym z przełomowych momentów w historii firmy INTAP był rok 1997, w którym powstał pierwszy fotel o nazwie „INTAP”. Był on przebadany z zakresu regulaminu EKG ONZ 80. Pozwoliło nam to, zaoferować nowy produkt w postępowaniu przetargowym na dostawę foteli 3-osobowych do 521 pojazdów Ford Transit dla polskiej Policji.
Zostaje podjęta decyzja o zmianie nazwy z TOBIK na INTAP – daje to początek naszej nowożytnej historii.
Dalszy okres rozwoju dla firmy. Cały czas zajmowała się ona przeróbką foteli, a także przebudową pojazdów dostawczych na osobowe. Wykonanych zostaje kilkaset konwersji pojazdów na różnych podwoziach:
– Toyota Hiace
– Mitsubishi L300
– Mercedes MB100
– Mercedes T1
– Volkswagen LT
Kiedy w kraju nastąpiła odwilż i ludzie zaczęli podróżować, nagle wzrosła potrzeba zwiększenia komfortu jazdy samochodami typu:
– Polski Fiat 126p
– Skoda 105 L
– Dacia 1310
Powstał wtedy mechanizm, pozwalający na regulacje siedzeń do tych pojazdów, a Krzysztof Tobik uzyskał w Urzędzie Patentowym Patent na Wzór Użytkowy.
Historia naszej firmy zaczęła się w październiku 1980 roku, kiedy to Krzysztof Tobik podjął decyzję o założeniu własnej firmy. Pierwszą siedzibą był niewielki garaż o powierzchni 24m2.
Przed otworzeniem działalności Krzysztof Tobik zdobył uprawnienia mistrzowskie w zakresie ślusarstwa, co dawało mu możliwość szkolenia uczniów.
Początek lat ’80 był bardzo trudny, ze względu na zawirowania historyczne i polityczne. Rzutowało to, na dostępność surowców i rzeczy do prowadzenia zakładu. Mimo tych problemów, podjął on decyzję o produkcji piecyków węglowych typu „grzybek” i tzw. „trociniak”, które stały się hitem tych „dziwnych” miesięcy. Kolejnym krokiem była produkcja narzędzi dla rolnictwa oraz kowalstwo artystyczne.